Skip to content
ELO

CITROËNI UUS IDEEAUTO: KUUEKOHALINE RATASTEL ELUTUBA

11.12.2025

 

Citroën tutvustas esmakordselt oma uusimat ideeautot ELO, mida saadavad kolm märksõna: REST, PLAY, WORK ehk puhka, mängi ja tööta. Auto keskmeks on nutikas salong, mille saab vastavalt vajadusele muuta magamisasemeks, kontoriks või kuuekohaliseks sõidukiks.

 

Tänapäeva elu tähendab pidevat liikumises olemist ja erinevateks olukordadeks valmisolekut. ELO väljatöötamisel on just taolist paindlikkust ja dünaamilisust silmas peetud. See pole pelgalt sõiduvahend liikumaks punktist A punkti B, vaid mobiilne ruum ja kaaslane igas olukorras, olgu tarvis liikuda, puhata, mängida või töötada. Nii ongi Citroëni disainerid ja insenerid valmis saanud ideeauto, mille otstarve ei lõppe sihtkohta jõudmisega.

ELO eesmärgiks on näidata, et kompaktse välisilme sees peidab end tõeliselt avar ja praktiline interjöör. Tänu 100% elektriliste lahenduste kasutamisele on vaid 4,1 meetri pikkusesse ja 1,7 meetri kõrgusesse autosse mahutatud tõeliselt ruumikas ja funktsionaalne salong, mis teeb sellest ratastel eluruumi.

Standardpaigutuses on autos neli kohta: ees keskel paiknev juhiiste, kust avaneb üüratu panoraamvaade, ning kolm istet tagareas. Kui istekohti juurde vaja, saab hõlpsasti kaks lisaistet välja tõmmata ning kohtade arvu kuueni suurendada. Juhiistet saab 180 kraadi pöörata, et peatumisel mugavalt kaasreisijatega vestelda või endale hoopis töötamiseks sobilik lauaga „kontor“ tekitada.

 

 

Pagasiruumist leiab aga kaks lahtikäivat täispuhutavat madratsit, mille täispumpamiseks saab kasutada autosse sisseehitatud kompressorit. Madratsite abil saab muuta salongi tasaseks kahekohaliseks voodiks. Laest on võimalik alla tõmmata projektoriekraan ning mõistagi leiab autost spetsiaalse koha ka projektori kinnitamiseks, et keset loodust oma ratastel elutoas filmiõhtuid nautida.

Ka auto välisdisain toetab sellega reisimist. Auto kaitseraudadena on kasutatud pehmemat materjali, mis on valmis väiksed kõikse paremini vastu võtma ning toimivad peatumisel väikeste riiulitena. Uste küljest võib leida varikatuse kinnitamiseks vajalikud konksud, pagasiruum on disainitud selliselt, et seal oleks mugav istuda ning V2L (vehicle-to-load) ehk pöördlaadimine võimaldab auto salvestatud energiat kasutada ka muude väliste seadmete varustamiseks.

Kas säärane ideeauto ka reaalsuseks saab, on raske öelda, kuid mingisuguse suuna ja väljavaated Citroëni tulevikust annab ta kindlasti. Esimest korda esitletakse ELO ametlikult avalikkusele Brüsseli Motor Show’l 9. jaanuaril.