Ilm tõotab minna vaikselt jahedamaks, mis tähendab, et ikka ja jälle tasub autoomanike tähelepanu juhtida olulisematele toimingutele, mis enne talveilma saabumist ära tuleks teha. Citroeni Baltikumi juht Margus Ilus annab nõu, millest auto talveks valmis seadmisel alustada.
Ära jäta rehvivahetust viimasele minutile
Ohutuse seisukohast on talvisel ajal kõige suurem roll rehvidel. Juba siis, kui öised temperatuurid langevad püsivalt alla seitsme kraadi, muutuvad suverehvid kõvaks ja pidamine kehvemaks. Varakult talverehvide allapanek on nagu kindlustus – kunagi ei tea, millisel hommikul see esimene must jää või lumekiht sind ees ootab. Kui talverehvid on varakult all, saad end liikluses kindlana tunda ega pea esimese lume saabudes päevi rehvivahetuse aega ootama.
Millal viimati klaasipuhasteid vahetasid?
Pea sama oluline kui hea pidamine on ka hea nähtavus. Kui sügisesed vihmad ja udu muutuvad talviseks lörtsiks ja jääks, saab iga autojuht aru, kui palju sõltub headest kojameestest ja puhtast esiklaasist. Kui kojamehed jätavad klaasile triipe või nagisevad, on aeg need välja vahetada. Nii väldid olukorda, kus vihma- või lumesajus halbade kojameeste tõttu nähtavus piiratud on, eriti pimedal ajal.
Ka suvine klaasipesuvedelik tuleks aegsasti talvise vastu välja vahetada, sest külmaga võib see lihtsalt jäätuda ja süsteemi ummistada.
Jääkaabits ja lumehari
Kuigi uuematel autodel on võimalik juba telefonist auto eelsoojendus sisse lülitada, on siiski pea igal autoomanikul tuttav olukord, kui hommikul on kiire, aknad on jääs, kaabitsat ka pole ja autost või taskutest tuleb leida midagi käepärast, millega klaasid puhtaks kraapida. Üks kõige lihtsamaid asju, mida sa ise ära teha saad, on panna varakult autosse valmis üks korralik kaks üheks kaabits-lumehari. Ja kui juba kaabits kätte võtta, tasub klaasid korralikult puhtaks teha. Väikesest piilupilust ei piisa – see on otsene oht nii endale kui teistele liiklejatele.
Talvel on kummist porimatid asendamatud
Ka auto sisemus väärib tähelepanu. Talvel jõuab autosse palju niiskust – jalanõudelt sulav lumi ja pori imenduvad kohe vaipadesse ja niiskus kandub ajapikku mööda salongi laiali. Seepärast tasub talviseks hooajaks tekstiilmatid vahetada kummimattide vastu. Kummimatilt saab vee ja lume kergesti välja kallata ning niiskus ei jää autosse. Nii ennetad ka tüütut klaaside seestpoolt jäätumist ning ebameeldivat lõhna salongis, mis tuleneb just salongi kogunenud niiskusest.
Hea oleks teha korralik pesu ja kanda autole kaitsevaha
Kui juba auto korralikult ette võtta, siis tasuks enne talve autole teha ka korralik pesu ja kanda kerele kaitsevaha. See aitab autol vastu pidada soolale, porile ja lörtsile, mis talvistel teedel paratamatult sind ees ootavad. Vaha ei tee ainult autot läikivaks, vaid loob ka kaitsekihi, mis vähendab mustuse kinnitumist ja aitab kevadel vältida üllatusi roosteplekkide näol.
Mis seisukorras on aku ja kuidas on lood kütusega?
Külm ilm on suurim proovikivi auto akule. Eriti siis, kui sõidud on pigem lühikesed ja aku ei jõua end piisavalt laadida. Kui aku on vana või näitas eelmisel talvel juba väsimuse märke, tasub see enne külmade tulekut üle vaadata.
Diiselautode omanikel tasub jälgida, kas tanklas on juba saadaval külmakindel diisel ja võimaluse korral seda tankida. Kui see ununeb, võib pärast külma ööd hommikul juhtuda, et mootor ei lähegi käima. Ka täis paak on talvel parem kui tühjapoolne, sest see vähendab kondensvee teket, mis võib hiljem kütusesüsteemile halvasti mõjuda.
Talv tuleb igal aastal, kuid alati ikka natuke ootamatult. Aga kui auto on aegsasti valmis, rehvid vahetatud, aknad puhtad ja aku korras, siis ei tule esimene külm šokina. Autojuht, kes valmistub, saab talve nautida hoopis teistmoodi – rahulikult, turvaliselt ja soojas salongis.