Aprilli lõpus langes saladuskate Citroëni värskelt esindusmudelilt. Uue C5 Aircrossi peamised märksõnad on ruumikus, mugavus ja tehnoloogia, aga ka disain, ning nende toel peaks sellest saama Stellantise kontserni linnamaasturite üks lipulaevasid. Sellega sai ühele poole ka Citroëni kaks aastat kestnud kogu mudelirivi uuendamine.
Citroëni Baltimaade juht Margus Ilus tõdeb, et uus mudel üllatab mitmes mõttes. „Esmamulje kujundab ikka auto välimus ja sellega on uue C5 Aircrossi puhul kõvasti vaeva nähtud. Esiteks voolujoonelisus, et maksimeerida elektrimootori sõiduulatust, aga ka üldised disainielemendid, eriti kolmeosalised tagatuled. Palju julgeid ja silmatorkavaid lahendusi, mis sellele autole iseloomu annavad,“ kirjeldab Ilus.
Lisaks kerkib uue põlvkonna C5 Aircross esile oma suurusega – see on 16 sentimeetrit pikem ja 5 sentimeetrit laiem kui eelmine mudel, tehes tagumise rea reisijate elu veelgi mugavamaks. Ka pagasiruum on omas segmendis üks ruumikamaid (651 liitrit) ja mis peamine, see on kõikide mootoritüüpide puhul täpselt sama suur. Lisaks on auto varustatud paljude nutikate panipaikadega.
Müügile tulevad nii hübriid, pistikhübriid kui ka täiselektriline versioon. Eriti tähelepanuväärne on elektri toel saavutatud sõiduulatus: pistikhübriidi puhul tähendab see täislaetuna keskmiselt 85 kilomeetrit igapäevasteks sõitudeks ning täiselektrilise puhul kuni 680 kilomeetrit,“ selgitab Ilus. Valikus on kaks täiselektrilist versiooni: 73 kWh akuga 157 kW mootor, millel sõiduulatust kuni 520 kilomeetrit ning 97 kWh akuga 170 kW mootor, mille sõiduulatus kuni 680 kilomeetrit.
Salongi puhul torkab esimesena silma Stellantise kontserni ajaloo suurim ekraan – 13-tolline vertikaalne HD ekraan, mida uue mudeli disainerid ise kutsuvad armatuurilt alla valguva paigutuse järgi waterfall-screeniks.
„Paljud autojuhid eelistavad, et kogu salongi navigeerimine poleks ainult puutetundliku ekraani kaudu, vaid põhilisteks funktsioonideks säiliksid ka füüsilised nupud. Need on C5 Aircrossil suure ekraani all olemas, ekraani saab kohandada täpselt enda järgi, telefoni võib mugavalt ühendada Apple CarPlay või Android Auto kaudu ning korraga saab ühendatud olla ka kaks telefoni. Lisaks aitab sisseehitatud ChatGPT muuta liiklemise veelgi targemaks ja mugavamaks,“ kirjeldab Ilus. Autojuhti toetab 10-tolline digitaalne juhi infoekraan, mis on samuti vastavalt eelistustele kohandatav, ning olenevalt varustustasemest ka head-up display ehk graafiline näitude kuvamine esiklaasile. Sõidumugavusele ja turvalisusele aitavad kaasa Matrix LED esituled.
Üks peamisi märksõnu, mida Citroëni kasutajad juba aastakümneid nende autode puhul välja on toonud, on mugavus. Uus C5 Aircross on varustatud kõige uuenduslikumate Citroën Advanced Comfort istmetega. Kvaliteetsete ja mugavate materjalide all peidab end tehnoloogia, mis laseb esiistmeid reguleerida elektriliselt kuni kümnesse erinevasse asendisse ning kasutada nii soojenduse, ventilatsiooni kui ka massaaži funktsioone. Vastavalt varustusele saab valida ka soojendusega tagaistmed. Valgust ja isikupära toovad salongi nii panoraamkatus kui ka salongivalgustus.
Kui Euroopas peaks uus C5 Aircross müügile jõudma käesoleva aasta viimasel kolmandikul, siis Eestisse võib seda oodata uue aasta esimeses pooles.