Sõidukid - Uus Citroën C5 X

Uus Citroën C5 X disaineri pilgu läbi: kuidas sündis võluv kombinatsioon sedaanist, universaalist ja linnamaasturist?

 

Citroën tuleb uue innovaatilise C5 X mudeliga tagasi suuremate sõiduautode turule, tuues midagi uut segmenti, milles annavad tooni traditsioonilised sõidukid.

Sobitades omavahel õigetes proportsioonides erinevate D-klassi keretüüpide disainielemente, ilmestab C5 X klassi uuestisündi – kokku on toodud kolm erinevat maailma, pakkudes klientidele sedaani elegantsust, universaalide dünaamilisust ja mitmekülgsust ning linnamaasturite moodsat ja jõulist joont.

 

C5 X: vastus klientide nõudmistele

Citroën on kiiresti kohanenud muutuva turu ning klientidega, kes on otsivad mitmekülgseid tooteid, seejuures kompromisse tegemata. Uue C5 X mudeliga on sellele trendile nüüd olemas vastus ka autoturul, pakkudes midagi klientidele, kes ihkavad küll suuremat sõidukit, kuid otsivad samas ka moodsat ning funktsionaalset alternatiivi tavapäraste sedaanide, universaalide ja linnamaasturite kõrvale.

 

C5 X: vastus kiiresti muutuvale turule

Juba mitmeid aastaid pole sedaankerega sõidukid enam ainsad, mis ilmestavad tippklassi ja võimekust. Linnamaasturid ning universaalid on enda poole meelitanud märgatava osa klientidest, kes soovivad leida praktilisust ja silmatorkavamat disaini. Heaks näiteks on 2020. aasta Euroopa automüügi andmed, mis näitavad, et D-segmendi sõidukitest olid 29,3 protsenti linnamaasturid. Universaalide osakaal oli 27,5 protsenti ning sedaanidel 21,6 protsenti.

Põhjust turuosade muutuse tagant pole vaja kaugelt otsida. Klientide soovid on muutumas ning järjest rohkem otsitakse sõidukeid, mis suudaks samaaegselt vastata erinevatele nõudmistele, nii emotsionaalsetele kui ka praktilistele. Kui varem soovisid suuremaid sõidukeid ostvad kliendid leida mudelit, mis aitaks neil teel olles teistest eristuda, siis nüüd soovitakse, et auto oleks praktiline ja ruumikas. Seega on olulisteks nõudmisteks tõusnud hea mahutavus, mitmekülgsus ja vastupidavus.

Citroën keskendus C5 X-i loomisel just nendele vajadustele. C5 X-i disainer Frédéric Angibaud on loonud mudeli, mis on täiuslik segu praktilisusest, turvalisusest, disainist ning vastab täielikult tänapäevastele keskkonnanõuetele. Tulemuseks on uue ja julge kontseptsiooniga mudel, mis seob kokku sedaani prestiiži, universaali praktilisuse ja linnamaasturi modernsuse.

 

Voolav disain

C5 X-i kere on jõuline, kuid samas kütusesäästlikkuse huvides äärmiselt aerodünaamiline. Sõiduki profiili loomisel on inspiratsiooni võetud lennundustööstusest ning koos kere voolujoonelisuse, pikema ninaosa ja laiendatud tagumiste rattakaartega aitab esile tõsta Citroëni suurematele sõidukitele omast dünaamilisust ja vastupidavust.

Rattakaarte disain rõhutab veelgi sõiduki iseloomu ning tagab, et õhuvool liiguks sujuvalt mööda kere külgi. Suured 19 tollised Aero X valuveljed on kaunistatud läikivmustade detailidega ning varustatud kõrgete ja kitsaste rehvidega, aidates seega veelgi kaasa aerodünaamilisusele ning kütusekulu vähendamisele.

Selleks, et anda C5 X pikale ja voolujoonelisele katusele justkui hõljuv ilme, kasutatakse mudeli juures reisijateruumi visuaalselt pikendavat tagatiiba, kroomitud aknaliiste ning läikivmusta tuuleklaasiraami, tagades seega parima võimaliku nähtavuse ja silmatorkava disaini. Kliendid saavad soovi korral valida musta Perla Nera katuse, et sõiduki stiilne disain veelgi enam esile tõuseks.

 

 

Innovatiivne, voolav ja kerge: julge ja silmatorkav disain

Citroën ei soovinud suuremate sõiduautode segmenti naasta traditsioonilise sõidukiga. C5 X on silmatorkav ning traditsioone eirav mudel, mille disain on inspireeritud mitmele erinevale keretüübile omastest detailidest.

 

 

 

Moodne esiosa

CX 5 esiosast leiab Citroëni uut identiteeti esindava V-kujulise valgussignatuuri, mis on täiusliku tasakaalu saavutamiseks peegeldatud ka sõiduki tagaosas. Lisaks sellele hakkavad silma läikivmustad ning kroomitud detailid, mis aitavad mudeli positsiooni oma klassis veelgi kindlustada. Elegantsed LED päevatuled ja sõidutuled rõhutavad C5 X-i laiust ja rafineeritust.

Mudeli kapott on kaunistatud C4 ja C5 Aircross mudelitelt tuttavate detailidega, kusjuures sõiduki nina on parima nähtavuse huvides viidud võimalikult madalale. Nina alaosas asuvad õhuavad on kaunistatud kroomliistudega ja seda ümbritsev geomeetriline disain aitab kaunistada juhiabisüsteemide jaoks vajalikku radarit.

 

 

 

Silmatorkav ja praktiline tagaosa

C5 X-i tagaosa väljendab tugevust ja elegantsust. Ülemine tagatiib, mis pakub visuaalset pikendust reisijateruumile, jutustab loo dünaamilisest ja võimsast sõidukist. C5 X-i ümarad kerejooned on omased suurematele Citroënidele ning lisadetailid nagu metallliistud numbrimärgi ning stange ümber ja ruudustikmuster ning kroomist elemendid helkurite ümber aitavad sõidukit esile tõsta ning rõhutavad selle suurust.

3D LED tagatuled ulatuvad sõiduki külgedel tavapärasest kaugemale, rõhutades, kuidas C5 X teel välja näeb. Sõiduki esiosast tuttav V-kujuline valgussignatuur aitab nii päeval kui ka öösel välja tuua sõiduki kumerusi. C5 X-i stiilne tagaosa vastab klientide nõudmistele ruumikuse ja praktilisuse osas. Tagaluuk pakub pagasi laadimiseks laia ava ning madalal asuv pagasiruumi põrand teeb igapäevased toimetused lihtsamaks. Sõiduki tagaosas hakkab silma ka mustalt läikiv alumine tagatiib, mis pakub pidurdamisel stabiilsust ja lisab CX, C6 ja XM mudelitelt tuttavat silmailu.

 

 

 

Linnamaasturitest inspireeritud kõrgus

C5 X-i alaosa on kaitstud mattmustade detailidega, mis pakuvad muidu linnamaasturile omast kindlustunnet, tõstes esile vastupidavust ja jõulisust. Lisaks sellele on C5 X-i profiil veel mitmel moel linnamaasturitest inspireeritud: kõrgem kere, 720mm rattad, kõrge juhipositsioon ning mattmustad kaitsedetailid.